FANDOM

Bakınız

Şablon:Yurtdışı Türkler - d

YURTDISI TÜRKLER BASKANLIGI TESKİLAT VE GÖREVLERİ HAKKINDA KANUN TASARISI : Dosya:YURTDISI TÜRKLER BASKANLIGI TESKiLAT VE.pdf

http://www.ytb.gov.tr
YTB - YDTveATB
Yurtdışı Türkler ve Akraba Topluluklar Başkanlığı
Yurtdışı Türkler ve Akraba Topluluklar Başkanlığı/BAŞKAN - Kemal Yurtnaç
Yurtdışı Türkler ve Akraba Topluluklar Başkanlığı/Başkan yardımcıları -Gürsel Dönmez Kültürel ve Sosyal İlişkiler Daire Başkanlığı
Kurumsal İlişkiler ve İletişim Daire Başkanlığı
Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı
Hukuk Müşavirliği
İnsan Kaynakları ve Destek Hizmetleri Daire Başkanlığı
Dış Türkler ve Akraba Topluluklar
Dış Türkler ve Akraba Topluluklar Başkanlığı

Türk - Turk
Türkler - Etrak
Yurdışı Türkler
Akraba Topluluklar
Yurdışı Türkler ve Akraba Topluluklar

5978/Gerekçesi
YURTDISI TÜRKLER BASKANLIGI TESKİLAT VE GÖREVLERİ HAKKINDA KANUN TASARISI
5978/Kanunlaşma süreci
5978
5978 sayılı Yurtdışı Türkler ve Akraba Topluluklar Başkanlığı Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun

Yurtdışı Türkler ve Akraba Topluluklar Başkanlığı/ALINTILAR Yurtdışı Türkler ve Akraba Topluluklar Başkanlığı/HABERLER
Yurtdışı Türkler ve Akraba Topluluklar Başkanlığı/PROJELER
Yurtdışı Türkler ve Akraba Topluluklar Başkanlığı/İLGİLİ KURUMLAR
Yurtdışı Türkler ve Akraba Topluluklar Başkanlığı/ELEŞTİRİLER

http://www.ytb.gov.tr

Dosya:GELİŞTİRİNİZ.jpg

Yurtdışı Vatandaşlar Daire Başkanlığının görevleri şunlardır:

a) Yurtdışında yaşayan Türkiye Cumhuriyeti vatandaşlarının, kaybettirme hâlleri dışında vatandaşlıktan çıkmış olanların ve 29/5/2009 tarihli ve 5901 sayılı Türk Vatandaşlığı Kanununun 28 inci maddesi gereği Türk vatandaşlarına tanınan haklardan aynen yararlananların, ülkemizle sosyal, kültürel ve ekonomik bağlarını muhafaza etmeleri ve geliştirmeleri için gerekli çalışmaların ilgili kurumlarla eşgüdüm içinde yapılmasını sağlamak.

b) Yurtdışında yaşayan vatandaşların ve kaybettirme hâlleri dışında vatandaşlıktan çıkmış olanların, her türlü sorunları ile ilgili çalışmalar yapmak, sorunlarına çözüm üretmek, hayat standartlarının yükseltilmesi için ticarî ve meslekî kuruluşlarla birlikte çalışmalar yapmak, ilgili kurumlar nezdinde bunları takip ederek uygulanmasını sağlamak.

c) Yurtdışında yaşayan vatandaşlar ve kaybettirme hâlleri dışında vatandaşlıktan çıkmış olanlarla ilgili, yetkili kamu kurum ve kuruluşlarınca yapılacak çalışmaların koordinasyonunun bir plan dâhilinde yapılmasını sağlamak.

ç) Yurtdışında yaşayan vatandaşların ve kaybettirme hâlleri dışında vatandaşlıktan çıkmış olanların, öz kültürlerini kaybetmeden toplumsal hayata katılmaları için bilinçlendirme faaliyetlerini yaparak veya yaptırarak, yaşadıkları ülkelerle uyumlu bir hâlde varlıklarını sürdürmelerini teminen, gereken her türlü çalışmaların ilgili birimler, meslekî yapılanmalar ve sivil toplum kuruluşlarıyla birlikte yapılmasını sağlamak.

d) Yurtdışında yaşayan vatandaşların ve kaybettirme hâlleri dışında vatandaşlıktan çıkmış olanların, bulundukları toplumda kanunî haklardan tam olarak yararlanabilmeleri için gerekli çalışmaları yapmak; ayrımcılık, asimilasyon, yabancı düşmanlığına karşı korunmaları için faaliyette bulunmak ve aynı amaç için çalışan kişi ve kuruluşlarla iş birliği yapmak.

e) Yurtdışında yaşayan vatandaşlarımızın bulunduğu ülkelerle ekonomik, sosyal, kültürel ve ticari bağları geliştirmek üzere, girişimciler ve profesyonellerin güçlerinin birleştirilmesi yoluyla yurtdışındaki Türkiye imajının güçlendirilerek, ülkemizin uluslararası düzeyde tanınması ve tanıtılması için yurtiçinde veya yurtdışında kurulmuş sivil toplum örgütleri, meslekî yapılanmalar, tüzel kişilikler ve ticari örgütlerle ortak planlı çalışmalar yapmak veya yapılan çalışmalara idarî ve malî destekte bulunmak.

f) Görev alanına giren konularda hizmetlerin etkililiğini ve yararlanıcı memnuniyetini analiz ederek araştırmak ve bunların sonuçlarını ilgili kurumlarla paylaşarak gereken çalışmaların başlatılmasını sağlamak.

g) Görev alanına giren konularla ilgili her türlü veri ve bilgiyi toplamak ve değerlendirmek.

ğ) Yurtdışı Vatandaşlar Danışma Kurulunun sekretarya işlerini yürütmek.

h) Başkan tarafından verilecek diğer görevleri yerine getirmek.