FANDOM

Zekai Gümüşdiş, (d. 10 Ekim 1926, Bornova, İzmir, Türkiye), Türk bürokrat.

1950 yılında Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi'nin İdari Bilimler Bölümünden mezun olmuştur. Kaymakamlık stajını İzmir’de yapmıştır. Sırasıyla Karşıyaka Bucak Müdürlüğü, Bergama ve Ödemiş Kaymakam vekillikleri, Baykan, Çan, Ayvalık Kaymakamlıkları, Bandırma Belediye Başkanlığı, Çubuk kaymakamlığı, İçişleri Bakanlığı Mahalli İdareler 1.daire başkanlığı, Genel Müdür Muavinliği ve vekilliği görevlerinde bulunmuştur. Tokat, Aydın ve Bursa Valiliği görevlerinde bulunduktan sonra kendi isteği ile emekliye ayrılmıştır. Evli ve 1 çocuk babasıdır.[1]

Okul sitesindenEdit

10.10.1926 yılında İzmir-Bornova’da doğmuş, ilk ve orta öğretimini İzmir’de tamamlamıştır.1949/1950 Yılı Ankara Siyasal Bilimler Fakültesi’nin İdari Bilimler Bölümü mezunudur.

Mezuniyetinden sonra;

=Mesleki kariyeriEdit

Kaymakamlık stajını İzmir’de yapmış olup, bu dönemde Karşıyaka Bucak Müdürlüğü, Bergama ve Ödemiş Kaymakam vekillikleri görevini sürdürmüştür. Özel Kalem Müdürlüğü ve İl Hukuk İşleri müdürlük görevlerinde bulunmuştur.

İlk Kaymakamlık görevi Siirt ilinin Baykan ilçesidir. Askerlik sonrası sırasıyla; Çanakkale, Çan, Balıkesir, Ayvalık Kaymakamlık görevleri ve Bandırma Belediye Başkanlığı görevini yapmıştır.

Kısa bir süre Ankara/Çubuk kaymakamlığı,

İçişleri Bakanlığı Mahalli İdareler 1.daire başkanlığı,

Genel Müdür Muavinliği ve vekilliği görevlerinde bulunmuştur.

Tokat, Aydın ve Bursa Valiliği görevlerinde bulunduktan sonra kendi isteği ile emekliye ayrılmış olan Zekai Gümüşdiş evli ve 1 çocuk babasıdır.

Kaynakça Edit

<</div></div> Şablon:Türk-bürokrat-taslak