FANDOM

Hakirlik horluk aşağılık,aşağılanma

Zelil Sürçüp düşen. Yanılan.

Zelil Hor, hakir, alçak. Aşağı tutulan.

Hakir Küçük. Ehemmiyetsiz. Kıymetsiz. İtibarsız. Kudretsiz.

ZİLLET

Zillete düşmeyecek şekilde tevâzu gösteren, meşrû kazancını meşrû yolda sarfeden, düşkünlere acıyan, fakîr ve hakîmler ile oturup kalkan kimseye müjdeler olsun. (Hadîs-i şerîf-Beydâvî Tefsîri)

Zillet on kısımdır. Dokuzu yahûdîlerdedir. (Fahrüddîn-i Râzî)

Kuranda zillet Güzel Kurani kerimimizde geçen zillet ile ilgili ayetler. Kuranda geçen zillet ile ilgili ayetler tarafmizca seçilip otomatik listelenmekte.

Kuranda zillet ile alakali tahmini 11 ayet geçiyor

3:112 - Onlar nerede bulunurlarsa bulunsunlar, üzerlerine alçaklık damgası vurulmuştur. Meğer ki Allah'ın ipine ve insanlar (müminler)ın ahdine sığınmış olsunlar. Onlar Allah'ın hışmına uğradılar ve üzerlerine de miskinlik damgası vuruldu. Bunun sebebi, onların Allah'ın âyetlerini inkâr etmiş olmaları ve haksız yere peygamberleri öldürmeleridir. Ayrıca isyan etmiş ve haddi de aşmışlardı.

7:152 - Şüphesiz o buzağıyı tanrı edinenlere Rablerinden bir gazap, dünya hayatında iken de bir zillet erişecektir. İşte biz, iftiracıları böyle cezalandırırız.

10:26 - İyi iş, güzel amel yapanlara daha güzeli ve daha fazlasıyla karşılık vardır. Yüzlerine ne kara bulaşır, ne de aşağılanırlar. Cennet ehli işte bunlardır. Orada ebedî kalacaklardır.

10:27 - Kötülük kazanmış olanlara gelince, kötülüğün cezası, misli kadardır. Ve onları bir aşağılık ve eziklik kaplar. Onlar için Allah'dan başka hiçbir kurtarıcı yoktur. Yüzleri karanlık gecelerden bir parçaya bürünmüş gibidir. İşte onlar cehennem ehlidir. Orada ebedî kalacaklardır.

42:45 - Sen, onların aşağılıktan dolayı başları öne eğilmiş, göz ucuyla gizli gizli etrafa bakarlarken ateşe sunulduklarını görürsün, iman edenler de: "Gerçekten zarara uğrayanlar hem kendilerine hem de ailelerine kıyamet günü yazık etmiş olan kimselerdir." diyeceklerdir. İyi bilin ki zalimler devamlı bir azap içerisindedirler.

54:7 - Gözleri düşkün düşkün (zelil ve hakir) kabirlerinden çıkarlar, sanki yayılan çekirgeler gibidirler.

58:20 - Allah'a ve Resulüne düşman olanlar var ya, onlar en alçaklar arasındadırlar.

68:43 - Gözleri düşük bir halde kendilerini bir zillet kaplar. Oysa onlar sapasağlam iken de secdeye davet ediliyorlardı.

70:44 - Gözleri düşük, kendilerini bir alçaklık saracak da saracak. İşte onlara vaad edilen gün, o gündür.

79:9 - Gözler kalkmaz saygıdan.

88:2 - Yüzler var ki, o gün eğilmiş, zillete düşmüştür.

Edit

Lupa Sıfat Edit

Ico libri Anlamlar

[1] Horgörülen, aşağı tutulan, aşağılanan

Nuvola apps bookcase Köken

[1] Arapça

Balance icon Eş Anlamlılar

[1]

Edit

Lupa Sıfat Edit

Ico libri Anlamlar

[1] aşağı görülen
[2] değersiz

Nuvola Turkish flag Türk Dilleri

|} | width=1% | |bgcolor="#FFFFE0" valign=top width=48%|

|} |}</div></div>

ky:hakir